داریا داریا .

داریا

نکات برتر برای خرید لباس مردانه که ممکن است نمی‌دانید

شاید آقایان، عموماً کمتر از خانم‌ها به لباس و به طور کلی ظاهر خود اهمیت بدهند. اما این معمولاً یک امر عادی است و همیشه خانم‌ها خوش ‌لباس تر نبودند. به طور کلی، آقایان همیشه انتخاب‌های کمتری در زمینه پوشیدن لباس دارند و همچنین با تنوع رنگ کمتری روبرو هستند.

اما این بدان معنا نیست که آقایان نمی‌توانند خوشتیپ و خوش ‌لباس باشند. همانطور که در مقالات قبلی در مورد لباس و رنگ‌هایی که بانوان می‌توانند در هنگام خرید و انتخاب به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند، صحبت کردیم، در این مقاله هم قصد داریم با مخاطبان آقای خود گفتگویی دوستانه داشته باشیم و آن‌ها را با نکاتی آشنا کنیم که شاید تا به حال کمتر به آن‌ها توجه کرده باشند؛ نکاتی که هنگام خرید لباس مردانه به کارشان می‌آید.

برتری از آن چیست؟

خب! در ابتدای ماجرا، به عنوان یک مرد، باید از خودتان بپرسید که در واقع برای چه مناسبتی، در کدام مکان و در چه شرایطی قصد خرید پوشاک مردانه ایرانی دارید. این سؤال ممکن است بدیهی و ساده به نظر نرسد، اما فراموش نکنید که گاهاً برخی از مسائل بدیهی بسیار مهم هستند و به دلیل طبیعت بدیهی آنها، آنها را نادیده می‌ گیریم.

آیا برای یک مهمانی هستید؟ یا یک قرار کاری؟ یک قرار دوستانه یا عاشقانه؟ شاید هم یک قرار دعوا؟ باور کنید، حتی برای یک قرار دعوا هم لباس مناسبی وجود دارد. بنابراین، فکر کنید که می‌خواهید خودتان را برای کجا آراسته کنید و چه انتظاراتی از شما در آن مکان وجود دارد. انتخاب مناسب همواره با توجه به فضا است. فضا به شما می‌گوید چه بپوشید. هر محیطی که در آن قرار می‌گیرید، با شما صحبت می‌کند و انتظاراتی از شما دارد. بنابراین، گوش کنید و دقت کنید.

شاید بپرسید که چگونه می‌توانیم با فضایی که هنوز به آنجا نرفته‌ایم، ارتباط برقرار کنیم. این کار بسیار ساده است. فقط کافیست کمی از تخیل خود استفاده کنید و فضا را شبیه‌ سازی کنید. در اینجاست که همیشه حس شما به یاریتان می‌آید و به شما می‌گوید کدام جزء از استایل شما اشتباه است و کجا درست. بنابراین، هنگام خرید لباس مردانه، به این نکته بسیار اساسی و بدیهی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اندازه، اندازه و اندازه و باز هم…اندازه

مهمترین رویکرد در انتخاب و خرید لباس مردانه، بدیهی ‌ترین موضوع است که نیاز به توجه دارد، و آن هم اندازه لباس نسبت به اندام شما است. در واقع، زمانی که می‌خواهید لباسی را انتخاب کنید، نباید در ابتدا به مدل، رنگ، جنس یا طرح آن توجه کنید. در ابتدا، تنها باید به اندازه آن دقت کنید. به ما اعتماد کنید که عبور از فیلتر اندازه را توصیه نمی‌کنیم، زیرا هرگز نتیجه خوبی به همراه ندارد. لباسی که انتخاب می‌کنید، برای مثال بلوز مردانه نباید خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد. تناسب همیشه بهترین انتخاب است.

اگر اندامی خوب و تناسب ‌دار دارید، این یک مزیت بزرگ است که باعث می‌شود ظاهرتان دمی گرم و گلی باشد. اگر اضافه وزن دارید یا کمی لاغر هستید، نیز همچنان دمتان گرم است. شاید شگفت ‌زده شوید، اما از نظر لباس، اصلاً اهمیتی ندارد که شما چه قدرت بدنی دارید (به طور کلی، این ممکن است برای بعضی از افراد یا جوامع مهم باشد، اما برای لباس‌ها این اهمیت را ندارد). هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که اندام تناسب‌ دار زیبا است، اما نیازی نیست به شما بگوییم که باید رژیم لاغری یا چاقی را ادامه دهید. ما فقط می‌خواهیم بگوییم که باید لباسی را انتخاب کنید که با اندامتان تناسب دارد.

اگر اضافه وزن دارید، به سایزهای بزرگتر بروید. لباس‌هایی را که طولانی‌تر هستند انتخاب کنید و چند لایه بپوشید. از پوشیدن لباس‌های تنگ به امید اینکه انگیزه‌ای برای لاغر شدن به شما بدهند، خودداری کنید. اگر کمی لاغر هستید، رنگ‌های تیره را توصیه می‌کنیم. سایزهای کوچک و لباس‌هایی که کوتاه نیستند را انتخاب کنید.

رنگ شلواره خبر می دهد از سر درون

البته که این تا حد زیادی یک شوخی بود. یک شوخی بود تا به اهمیت رنگ پی ببرید. بیشتر آقایان ایرانی هنگام خرید لباس مردانه، علاقه خاص، عجیب و غیرمنطقی ای به رنگ‌های تیره دارند. برخی از آنها توجیه می‌کنند که این رنگ‌ها ابهت و مردانگی را نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند سلیقه خود را پشت آنها پنهان کنند. اما باور کنید رنگ‌های متنوع به مراتب جذابیت بیشتری نسبت به رنگ تیره مشکی یا سایر رنگ‌های تیره دارند. مقاله‌ای راجع به انتخاب و ترکیب رنگ‌های مختلف در لباس‌ها را می‌توانید مطالعه کنید و در هنگام خرید لباس مردانه این نکات را مد نظر قرار دهید.

به احساستان اهمیت بدهید

هنگام خرید لباس مردانه، یک مورد را مد نظر داشته باشید. لباسی را انتخاب کنید که باعث ایجاد حس خوب در شما شود. برای مثال در فصل تابستان شلوارک مردان کتان گزینه راحت و مناسبی است. ممکن است در حین خرید، شخص دیگری سعی کند سلیقه خودش را به شما تحمیل کند یا به هر دلیلی سعی کند نظر شما را تغییر دهد. اما به خاطر داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل در انتخاب و خرید لباس مردانه، حسی است که پوشیدن آن لباس به شما القا می‌کند. نظرات دیگران را بگیرید، اگر مفید بودند، آنها را در نظر بگیرید و از آنها استفاده کنید؛ اما اگر نظر شخص دیگری بازتاب احساس شما را نداشت، بهتر است لبخندی به او بزنید و در نهایت انتخاب خودتان را انجام دهید. شاید هیچ کس به اندازه شما قادر نباشد حس و احساس شما را نسبت به آنچه که پوشیده می‌شوید درک کند.

آقا لباس گران شده

اما مسئله‌ای که بسیار مهم است، پول است. وقتی این روزها به دنبال خرید لباس مردانه می‌روید، ممکن است بیشتر از سال‌های قبل مراقب دخل و خرج خود باشید و به راحتی برای خرید لباس پول خرج نکنید. این موضوع باعث شده بازار لباس‌های ارزان قیمت که عموماً کیفیت پایینی دارند، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. شاید شما دوست داشته باشید لباس‌های متنوعی بپوشید و علاقه‌ای به پوشیدن یک لباس برای چند روز پشت سر هم نداشته باشید. در این صورت، دو راه برای شما وجود دارد. یا اگر بودجه زیادی دارید، می‌توانید برای خرید لباس مردانه پول بیشتری صرف کنید، و یا با بودجه محدودتان سعی کنید تعداد بیشتری لباس بخرید، اما در این صورت احتمالاً کیفیت پایینی خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که ممکن است کیفیت و عمر محدود لباس در دراز مدت هزینه بیشتری را برای شما ایجاد کند، زیرا ممکن است مجبور شوید مجدداً خرید لباس انجام دهید. از سوی دیگر، اگر کمتر خرید کنید اما لباس‌های با کیفیت‌ تری را انتخاب کنید، در مرحله اول پول بیشتری را ذخیره کرده‌اید و در مرحله دوم لباسی با کیفیت جنس، دوخت و رنگ بهتر را خریداری می‌کنید. پیشنهاد ما به شما همین است. اگر بودجه محدودی دارید، باز هم به سراغ اجناس ارزان قیمت نروید. تعداد محدودی لباس بخرید، اما جنس خوبی را انتخاب کنید. در عین حال، از لباس‌های خود به خوبی مراقبت کنید. (اینجا می‌توانید نکاتی در مورد شست و شوی لباس بخوانید.)


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۹:۲۳ توسط:داریا موضوع: پوشاک نظرات (0)