داريا داريا .

داريا

چگونه بلند قدتر ديده شويم

حتما اين اتفاق براي شما هم پيش آمده است كه پس از سال ها دنبال كردن يك هنرمند محبوب، اولين بار از نزديك ملاقاتش كرديد و متوجه شديد نسبت به ذهن شما قد كوتاه تر يا بلندتر است. در دنياي امروز كه ارتباطات زيادي وجود دارد بسياري از افراد را فقط از طريق تصاويري كه خودشان انتخاب مي كنند ميشناسيم. در بسياري از موارد ديدار در  دنياي واقعي با بسياري از مردم ممكن نيست.

ما هم در دنياي ديجيتال زندگي مي كنيم كه تصاوير زيادي در آن وجود دارد كه همخواني كمي با واقعيت دارند. اما اين موضوع ، با تاثيرات خوب و بد خود، مي تواند منبع الهام باشد تا ياد بگيريم چگونه از نظر ظاهري به طوري كه مي خواهيم باشيم. راه هاي زيادي در مد وجود دارد كه با استفاده از آرايش ساده تغييراتي در صورت ايجاد مي كنند. اما در اين مطلب مي خواهيم به روش هايي اشاره كنيم كه با استفاده از آنها قد شما بلند به نظر بيايد. با استفاده از اين ترفندها ديگر نگران ملاقات با افراد در جهان واقعي نباشيد.

چطور قد بلند ديده شويم؟

روش‌هاي زيادي براي افزايش قد وجود دارد اما اگر از سن رشد گذشته ايد و مي خواهيد قدتان ظاهري بلندتر داشته باشد، ترفندهاي ساده كه زمان كمي از شما مي گيرند توصيه مي شوند. روشهاي بالا مانند خوردن قرصهاي ويژه يا عمل جراحي ممكن است كمكي نكنند. به دنبال ترفندهايي باشيد كه علاوه بر ظاهر بلندتر، شما را زيباتر نشان دهند.

اين ترفندها با تنظيم نوع و چگونگي پوشيدن لباس مي تواند قد شما را بلندتر نشان دهد. استايل خوب مي تواند شما را قد بلند جلوه دهد. انتخاب چيزهاي صحيح بهترين تصوير را از شما به ديگران مي دهد. 

لباس‌هايتان را هم سايز خودتان انتخاب كنيد

براي افراد كوتاه قد توصيه ما اجتناب از لباس هاي اورسايز است. پوشيدن لباس هاي بزرگ تر از اندازه شما را در ميان لباس هاي بيش از حد گم مي كند در عوض لباس هاي فيت مثل لگ قد شما را بلند تر نشان ميدهد. اين كار نه تنها به بلندتر نشان دادن قد شما كمك نمي كند، بلكه شما را كوتاه تر از آنچه هست نشان مي دهد. براي بهترين نتيجه لباس هاي تنگ فيت شده را پوشيده و از روش هاي ذيل استفاده كنيد:

انتخاب قد مناسب براي لباس

وقتي تصميم داريم قد بلند به نظر برسيم به اين معني است كه بايد طول پاهايمان را بلندتر نشان دهيم. پس متوجه مي‌شويم كه انتخاب قد مناسب براي لباس‌ها اهميت ويژه اي دارد.

قد كت، مانتو و پالتو

يكي از اشتباهات رايج در انتخاب كت و پالتو، انتخاب آنها با قد بلند شماست. هر چه قد لباس بلندتر باشد، پاهاي شما كمتر ديده مي‌شوند و اين ممكن است مشكلاتي را براي شما ايجاد كند. براي به نظر رسيدن قد بلندتر، بايد اجازه دهيد كفش‌هايتان يك قسمت از پاهايتان را نشان دهند. در صورتي كه به دنبال يك مانتو با قابليت نشان دادن قد بلند هستيد، بايد به مانتوهايي با طولي حداكثر تا زانوي شما توجه كنيد. براي فصل زمستان، مانتو، كت باراني و پالتويي با طولي بالاي زانو براي شما مناسب هستند. با پوشيدن اين لباس‌ها با شلوارهاي فيت و يا لوله تنگ، يا جوراب شلواري مناسب، تناسب بين قسمت‌هاي مختلف بدن شما حفظ مي‌شود و استايل شما به صورت كامل رعايت مي‌شود كه باعث مي‌شود به نظر بسيار شيك و زيبا بياييد.

استفاده از كت و كاپشن و بلوز مردانه كوتاه براي آقايان هم در ارتفاع قد تاثيري ندارد. با انتخاب كت و كاپشن كوتاه، طول پاهاي شما به نظر بلندتر مي‌آيد. در استايل رسمي آقايان، نكته مهم اين است كه از كت‌هاي مردانه با يك دكمه استفاده كنيد. در صورتي كه جثه كوچكي داريد، از كت‌هاي فيت استفاده كنيد و حتما يك دكمه از كت را ببنديد. كت‌هاي برش‌دار رسمي نيز براي آقايان انتخاب بهتري هستند و به نظر بلندتري شما كمك مي‌كنند.

بهتر است از پوشيدن كت و پالتوهاي اسپرت و گشاد، و يا كت‌هاي با چهار دكمه خودداري كنيد. اين لباس‌ها باعث نمايش شما چاق و قد كوتاهتر مي‌شوند.

استفاده از اورال‌ها و سارافون‌ها

با ترند شدن اورال‌ها در دسته لباس زنانه، بسياري از خانم‌ها اين نوع پوشش را پذيرفته‌اند. لباس‌هاي يك تكه به شما كمك مي‌كنند كه به نظر بلندتر بياييد. اين مهم است كه آيا از يك كت شلوار يك رنگ يا لباس يك تكه استفاده كنيد، انتخاب شما باعث نمايش قد شما به بهترين شكل ممكن مي‌شود. با انتخاب اين استايل، طرح لباس شما به صورت طولي در يك خط قرار مي‌گيرد و به همين دليل قد شما بلندتر به نظر مي‌رسد. مي‌توانيد از ست سارافون‌ها و لباس‌هاي يك تكه بهاري و تابستاني با يك مانتوي راحتي كوتاه استفاده كنيد. همچنين با اضافه كردن كفش‌هاي لژدار جلو باز و يا كفش‌هاي پاشنه دار نوك تيز به استايلتان، قد شما به بهترين شكل ممكن نشان داده خواهد شد.

طرح لباستان را ساده يا راه راه انتخاب كنيد

همه ما مي‌دانيم كه با دقت در انتخاب طرح و الگوي پارچه مناسب براي لباس، چه تغييرات بزرگي در پوششمان مي‌توانيم ايجاد كنيم. يك پيراهن مردانه با الگوي گل دار و يك پيراهن مردانه با الگوي خطي مي‌توانند دو استايل كاملا متفاوت براي ما ايجاد كنند. اين تفاوت تنها شكل كلي تيپ ما نخواهد بود، بلكه با استفاده از الگوي مناسب، مي‌توانيد حتي به چشم بياييد چاق‌تر، لاغرتر يا جوان‌تر. كافي است از تاثير هر الگوي پارچه براي بزرگنمايي ويژگي‌هايي كه در استايل دنبال مي‌كنيد، باخبر باشيد. به عنوان مثال، الگوي خطي عمودي  در تيشرت زنانه به بلندتر نشان دادن قد شما كمك بسياري مي‌كند، درست برعكس، از لباس‌هاي با الگوي گل دار با الگوي درشت خودداري كنيد. هرچه الگوي پارچه شما شلوغ‌ تر باشد، ويژگي‌هايي مانند چاقي و يا قد كوتاه بيشتر در استايل شما بزرگنمايي مي‌شوند و شما را از هدفتان دور خواهند كرد.

راز انتخاب رنگ در بلند نشان دادن قد

يكي از ساده‌ترين روش‌ها براي ايجاد يك تصوير جذاب از استايل شما، انتخاب رنگ مناسب است. اين انتخاب مي‌تواند بر اساس سن، فصل و يا آيتم‌هاي انتخابي و سبك شما باشد و با در نظر گرفتن تغييرات جزئي، مي‌توانيد از رنگ‌بندي تيپ به نفع خودتان استفاده كنيد. اولين كاري كه مي‌توانيد براي اين هدف انجام دهيد، انتخاب كفش يك رنگ با شلوارتان است. با اين كار، در واقع شما كفشتان را در امتداد قد شلوارتان نشان مي‌دهيد و اين كار باعث مي‌شود قدتان بلند به نظر بيايد.

يكي ديگر از ترفندهايي كه مي‌توانيد با استفاده از بازي با رنگ انجام دهيد، پوشيدن استايل منوكروم يا تك رنگ است. اگر يك دامن يا شلوار را با بلوز و يقه اسكي همرنگ ست كنيد، قد شما بلند ‌تر به نظر مي‌رسد. در واقع راز موفقيت با اين روش، در اين است كه شما طول قسمت‌هاي مختلف بدنتان را در راستاي هم قرار داده و اين كار تاثير زيادي در نشان دادن قد بلند شما دارد.

تناسب در انواع استايل

همان‌طور كه قبلاً گفته شد، افزايش طول پاها، اين توهم را ايجاد مي‌كند كه قد شما بلند است. پس اگر به دنبال انتخاب شلوار مناسب براي استايلتان هستيد، از شلوارهاي فاق بلند استفاده كنيد و اجازه دهيد قد شلوارتان تا روي كفشتان بيايد. استفاده از شلواري تا مچ پا، مخصوصاً هنگامي كه مدل شلوار انتخابي شما راسته است، فكر خوبي نخواهد بود. با استفاده از شلوارهاي گت، اين مشكل را حل مي‌كنيد.

اما نكته مهم پس از انتخاب شلوار، قد بلوز، تي‌شرت يا تاپ شماست. هر چقدر نسبت قد لباس بالاتنه شما با شلوارتان كمتر باشد، قد شما بلندتر به نظر مي‌رسد. اگر طول بلوز شما با طول قد شلوارتان از دور كمر تا زانو به يك اندازه باشد، قد شما كوتاه‌تر نشان داده مي‌شود. اما اگر طول بالا تنه كم ‌تر باشد، پاهاي شما بلندتر و در نتيجه قدتان بلندتر به چشم مي‌آيد.

در استايل مردانه، اگر از تي‌شرت‌هاي بلند يا پيراهن استفاده مي‌كنيد، حتماً آن را به داخل شلوارتان ببريد. هرگز از جين يا شلوارهاي پارچه‌اي با فاق كوتاه استفاده نكنيد، زيرا اين كار به سرعت تاثير منفي روي استايل شما مي‌گذارد. اما نوبت به خانم‌هايي مي‌رسد كه استايل اسپرت را ترجيح مي‌دهند. شما هم مي‌توانيد مانند استايل مردانه، پليور يا بلوز خودتان را داخل شلوار ببريد. براي اينكه تيپ شما به ترندهاي روز نزديك ‌تر باشد، مي‌توانيد بخشي از قسمت بغل يا جلوي پيراهنتان را در شلوار ببريد و بقيه را باقي بگذاريد. با اين كار، فاق شلوار شما نمايان مي‌شود و قدتان را بلند نشان مي‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۴:۴۰ توسط:داريا موضوع: پوشاك نظرات (0)