داريا داريا .

داريا

نكات برتر براي خريد لباس مردانه كه ممكن است نمي‌دانيد

شايد آقايان، عموماً كمتر از خانم‌ها به لباس و به طور كلي ظاهر خود اهميت بدهند. اما اين معمولاً يك امر عادي است و هميشه خانم‌ها خوش ‌لباس تر نبودند. به طور كلي، آقايان هميشه انتخاب‌هاي كمتري در زمينه پوشيدن لباس دارند و همچنين با تنوع رنگ كمتري روبرو هستند.

اما اين بدان معنا نيست كه آقايان نمي‌توانند خوشتيپ و خوش ‌لباس باشند. همانطور كه در مقالات قبلي در مورد لباس و رنگ‌هايي كه بانوان مي‌توانند در هنگام خريد و انتخاب به آن‌ها توجه ويژه داشته باشند، صحبت كرديم، در اين مقاله هم قصد داريم با مخاطبان آقاي خود گفتگويي دوستانه داشته باشيم و آن‌ها را با نكاتي آشنا كنيم كه شايد تا به حال كمتر به آن‌ها توجه كرده باشند؛ نكاتي كه هنگام خريد لباس مردانه به كارشان مي‌آيد.

برتري از آن چيست؟

خب! در ابتداي ماجرا، به عنوان يك مرد، بايد از خودتان بپرسيد كه در واقع براي چه مناسبتي، در كدام مكان و در چه شرايطي قصد خريد پوشاك مردانه ايراني داريد. اين سؤال ممكن است بديهي و ساده به نظر نرسد، اما فراموش نكنيد كه گاهاً برخي از مسائل بديهي بسيار مهم هستند و به دليل طبيعت بديهي آنها، آنها را ناديده مي‌ گيريم.

آيا براي يك مهماني هستيد؟ يا يك قرار كاري؟ يك قرار دوستانه يا عاشقانه؟ شايد هم يك قرار دعوا؟ باور كنيد، حتي براي يك قرار دعوا هم لباس مناسبي وجود دارد. بنابراين، فكر كنيد كه مي‌خواهيد خودتان را براي كجا آراسته كنيد و چه انتظاراتي از شما در آن مكان وجود دارد. انتخاب مناسب همواره با توجه به فضا است. فضا به شما مي‌گويد چه بپوشيد. هر محيطي كه در آن قرار مي‌گيريد، با شما صحبت مي‌كند و انتظاراتي از شما دارد. بنابراين، گوش كنيد و دقت كنيد.

شايد بپرسيد كه چگونه مي‌توانيم با فضايي كه هنوز به آنجا نرفته‌ايم، ارتباط برقرار كنيم. اين كار بسيار ساده است. فقط كافيست كمي از تخيل خود استفاده كنيد و فضا را شبيه‌ سازي كنيد. در اينجاست كه هميشه حس شما به ياريتان مي‌آيد و به شما مي‌گويد كدام جزء از استايل شما اشتباه است و كجا درست. بنابراين، هنگام خريد لباس مردانه، به اين نكته بسيار اساسي و بديهي توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

اندازه، اندازه و اندازه و باز هم…اندازه

مهمترين رويكرد در انتخاب و خريد لباس مردانه، بديهي ‌ترين موضوع است كه نياز به توجه دارد، و آن هم اندازه لباس نسبت به اندام شما است. در واقع، زماني كه مي‌خواهيد لباسي را انتخاب كنيد، نبايد در ابتدا به مدل، رنگ، جنس يا طرح آن توجه كنيد. در ابتدا، تنها بايد به اندازه آن دقت كنيد. به ما اعتماد كنيد كه عبور از فيلتر اندازه را توصيه نمي‌كنيم، زيرا هرگز نتيجه خوبي به همراه ندارد. لباسي كه انتخاب مي‌كنيد، براي مثال بلوز مردانه نبايد خيلي گشاد يا خيلي تنگ باشد. تناسب هميشه بهترين انتخاب است.

اگر اندامي خوب و تناسب ‌دار داريد، اين يك مزيت بزرگ است كه باعث مي‌شود ظاهرتان دمي گرم و گلي باشد. اگر اضافه وزن داريد يا كمي لاغر هستيد، نيز همچنان دمتان گرم است. شايد شگفت ‌زده شويد، اما از نظر لباس، اصلاً اهميتي ندارد كه شما چه قدرت بدني داريد (به طور كلي، اين ممكن است براي بعضي از افراد يا جوامع مهم باشد، اما براي لباس‌ها اين اهميت را ندارد). هيچ كس نمي‌تواند انكار كند كه اندام تناسب‌ دار زيبا است، اما نيازي نيست به شما بگوييم كه بايد رژيم لاغري يا چاقي را ادامه دهيد. ما فقط مي‌خواهيم بگوييم كه بايد لباسي را انتخاب كنيد كه با اندامتان تناسب دارد.

اگر اضافه وزن داريد، به سايزهاي بزرگتر برويد. لباس‌هايي را كه طولاني‌تر هستند انتخاب كنيد و چند لايه بپوشيد. از پوشيدن لباس‌هاي تنگ به اميد اينكه انگيزه‌اي براي لاغر شدن به شما بدهند، خودداري كنيد. اگر كمي لاغر هستيد، رنگ‌هاي تيره را توصيه مي‌كنيم. سايزهاي كوچك و لباس‌هايي كه كوتاه نيستند را انتخاب كنيد.

رنگ شلواره خبر مي دهد از سر درون

البته كه اين تا حد زيادي يك شوخي بود. يك شوخي بود تا به اهميت رنگ پي ببريد. بيشتر آقايان ايراني هنگام خريد لباس مردانه، علاقه خاص، عجيب و غيرمنطقي اي به رنگ‌هاي تيره دارند. برخي از آنها توجيه مي‌كنند كه اين رنگ‌ها ابهت و مردانگي را نشان مي‌دهند و تلاش مي‌كنند سليقه خود را پشت آنها پنهان كنند. اما باور كنيد رنگ‌هاي متنوع به مراتب جذابيت بيشتري نسبت به رنگ تيره مشكي يا ساير رنگ‌هاي تيره دارند. مقاله‌اي راجع به انتخاب و تركيب رنگ‌هاي مختلف در لباس‌ها را مي‌توانيد مطالعه كنيد و در هنگام خريد لباس مردانه اين نكات را مد نظر قرار دهيد.

به احساستان اهميت بدهيد

هنگام خريد لباس مردانه، يك مورد را مد نظر داشته باشيد. لباسي را انتخاب كنيد كه باعث ايجاد حس خوب در شما شود. براي مثال در فصل تابستان شلوارك مردان كتان گزينه راحت و مناسبي است. ممكن است در حين خريد، شخص ديگري سعي كند سليقه خودش را به شما تحميل كند يا به هر دليلي سعي كند نظر شما را تغيير دهد. اما به خاطر داشته باشيد كه يكي از مهمترين عوامل در انتخاب و خريد لباس مردانه، حسي است كه پوشيدن آن لباس به شما القا مي‌كند. نظرات ديگران را بگيريد، اگر مفيد بودند، آنها را در نظر بگيريد و از آنها استفاده كنيد؛ اما اگر نظر شخص ديگري بازتاب احساس شما را نداشت، بهتر است لبخندي به او بزنيد و در نهايت انتخاب خودتان را انجام دهيد. شايد هيچ كس به اندازه شما قادر نباشد حس و احساس شما را نسبت به آنچه كه پوشيده مي‌شويد درك كند.

آقا لباس گران شده

اما مسئله‌اي كه بسيار مهم است، پول است. وقتي اين روزها به دنبال خريد لباس مردانه مي‌رويد، ممكن است بيشتر از سال‌هاي قبل مراقب دخل و خرج خود باشيد و به راحتي براي خريد لباس پول خرج نكنيد. اين موضوع باعث شده بازار لباس‌هاي ارزان قيمت كه عموماً كيفيت پاييني دارند، بيشتر مورد توجه قرار بگيرند. شايد شما دوست داشته باشيد لباس‌هاي متنوعي بپوشيد و علاقه‌اي به پوشيدن يك لباس براي چند روز پشت سر هم نداشته باشيد. در اين صورت، دو راه براي شما وجود دارد. يا اگر بودجه زيادي داريد، مي‌توانيد براي خريد لباس مردانه پول بيشتري صرف كنيد، و يا با بودجه محدودتان سعي كنيد تعداد بيشتري لباس بخريد، اما در اين صورت احتمالاً كيفيت پاييني خواهند داشت. به خاطر داشته باشيد كه ممكن است كيفيت و عمر محدود لباس در دراز مدت هزينه بيشتري را براي شما ايجاد كند، زيرا ممكن است مجبور شويد مجدداً خريد لباس انجام دهيد. از سوي ديگر، اگر كمتر خريد كنيد اما لباس‌هاي با كيفيت‌ تري را انتخاب كنيد، در مرحله اول پول بيشتري را ذخيره كرده‌ايد و در مرحله دوم لباسي با كيفيت جنس، دوخت و رنگ بهتر را خريداري مي‌كنيد. پيشنهاد ما به شما همين است. اگر بودجه محدودي داريد، باز هم به سراغ اجناس ارزان قيمت نرويد. تعداد محدودي لباس بخريد، اما جنس خوبي را انتخاب كنيد. در عين حال، از لباس‌هاي خود به خوبي مراقبت كنيد. (اينجا مي‌توانيد نكاتي در مورد شست و شوي لباس بخوانيد.)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۹:۲۳ توسط:داريا موضوع: پوشاك نظرات (0)

مراقبت و شست‌وشوي پارچه‌هاي پاييزي و نكات آن

پارچه ‌هاي پاييزه را چگونه بايد شست؟

لباس‌هاي فصل پاييز و زمستان از پارچه‌هايي با بافت‌هاي ضخيم تهيه مي‌شوند كه الياف آنها با الياف پارچه‌هاي بهاره و تابستانه متفاوت است. بديهي است كه براي شست و شوي اين پارچه‌هاي پاييزي نكات ويژه‌اي وجود دارد كه رعايت آنها باعث كاهش آسيب به لباس و افزايش ماندگاري پارچه مي‌شود.

در اين مقاله، قصد داريم نكات و اصول مربوط به شست و شوي پارچه‌هاي پاييزي مختلف را بررسي كنيم و به شما معرفي كنيم. پيروي از اين نكات و اصول مي‌تواند به شما در افزايش عمر مفيد پارچه‌هاي پاييزي بخصوص لباس بچه گانه كه نياز به دفعات بيشتر شستشو دارد، كمك كند. با ما همراه باشيد تا اين نكات را به شما بيان كنيم.

شست و شوي پارچه هاي پاييزي چگونه است؟

گاهي اوقات به هزينه‌هاي زيادي براي خريد يك لباس زيباي پاييزي مي‌پردازيد؛ اما به دليل شست و شوي نادرست، بعد از مدت كوتاهي با يك لباس فرسوده و كهنه روبرو خواهيد شد.

اين اتفاق اهميت شست و شوي مناسب پارچه‌هاي پاييزي را به خوبي نشان مي‌دهد. قبل از بررسي دقيق پارچه‌هاي مختلف، بهتر است نكات كلي در مورد شست و شوي لباس‌هاي فصل گرم را بدانيد.

 دماي آب

اولين و مهم‌ترين نكته براي شست و شوي لباس‌هاي زمستاني، به خصوص كت‌ها و ژاكت‌ها، دماي مناسب آب است. هرگز براي شستن اين نوع لباس‌ها از آب داغ و دماي بالا استفاده نكنيد. اين كار علاوه بر آسيب ديدن بافت لباس، مي‌تواند باعث شل شدن و بدقواره شدن آن شود و همچنين رنگ لباس را از بين ببرد. بهترين دما براي شست و شوي پارچه‌هاي پاييزي، دماي آب پايين‌تر از 45 درجه است.

 شست و شو با ماشين لباس شويي

اگر براي شست و شو از ماشين لباسشويي استفاده مي‌كنيد، بايد به اين نكته توجه كنيد كه گزينه لباس‌هاي ظريف و حساس را انتخاب كنيد مخصوصا پوشاك زنانه تا كيفيت لباس‌ها حفظ شود. مي‌توانيد آنها را در كيسه‌ي سفيد نخي قرار داده و سپس در ماشين لباسشويي بگذاريد تا از نخ كشيدن لباس جلوگيري كنيد.

لازم به ذكر است كه لباس‌هاي پاييزي و زمستاني به دليل داشتن بافت ضخيم‌تر، آب زيادي را جذب مي‌كنند و به آنها سنگيني مي‌بخشند. بنابراين، هنگام شست و شو، ماشين لباسشويي را پر نكنيد.

برچسب روي لباس

هر لباسي چه لباس مردانه، زنانه و چه بچه گانه داراي برچسب راهنماي شست و شو است كه به شما در شست و شوي پارچه‌هاي پاييزي كمك مي‌كند. در اين برچسب، مواردي مانند دماي آب، شست و شو با دست يا ماشين لباسشويي، و نحوه اتو كردن بيان شده است. با رعايت اين نكات، مي‌توانيد از كيفيت لباس حفاظت كنيد.

شست و شوي پارچه هاي پاييزي با دست

برخي اوقات نياز است لباس ها با دست شسته شود، مثل لباس راحتي بچه گانه. در شستن پارچه‌هاي پاييزي با دست، بايد به نكته‌اي توجه كنيد. ابتدا پودر يا مايع لباسشويي را در آب گرم حل كنيد و سپس لباس را درون ظرف قرار داده و به آرامي ماساژ دهيد.

در مرحله آبكشي، همچنان لباس را نچلانيد و فشار ندهيد. با تغيير آب داخل ظرف و تكرار اين عمليات، شست و شو را تكميل كنيد.

 خشك كردن پارچه هاي پاييزي

به دليل سنگيني اين نوع پارچه، پس از خيس شدن، آويزان كردن آن اشتباه است و ممكن است منجر به كشيده شدن و تغيير سايز لباس شود. براي لباس‌هايي با پارچه‌هاي پاييزي، بهتر است آنها را روي رخت آويز به صورت افقي پهن كنيد يا در نزديكي بخاري يا هر وسيله گرمايشي ديگر قرار دهيد.

همچنين، از قرار دادن پارچه‌هاي پاييزي در معرض نور مستقيم خورشيد خودداري كنيد، زيرا اين موضوع مي‌تواند باعث تغيير رنگ آنها شود.

پس از بررسي كلي نحوه‌ي شست و شوي پارچه‌هاي پاييزي، در ادامه به شست و شوي تعدادي از پارچه‌هاي مخصوص فصل پاييز مي‌پردازيم تا با اصول مخصوص هر نوع پارچه، به ماندگاري مطلوبي از لباس‌ها برسيم.

لباس هايي از جنس چرم

پوشاك چرمي از محبوب‌ترين لباس‌هاي فصل پاييز و زمستان هستند و در مورد شست و شوي پارچه‌هاي زمستاني صحبت كرديم. پارچه‌ي چرم از پوست دباغي شده حيوانات تهيه مي‌شود كه به استايل شما جذابيت ويژه‌اي مي‌بخشد. اين نوع پارچه بسيار حساس است و نياز به مراقبت دارد.

براي مراقبت از چرم و جلوگيري از خشك شدن آن، بايد از محصولات نرم كننده طبيعي چرم استفاده كنيد. در هنگام شستشوي اين پارچه، از آب گرم و صابون استفاده كنيد.

پارچه ي كشمير

از اين نوع پارچه معمولاً براي شال گردن و ژاكت استفاده مي‌شود. اگرچه به نظر مي‌رسد مانند پارچه‌ي پشمي باشد، اما هيچ شباهتي به آن ندارد.

هرگز پارچه كشميري را در ماشين لباسشويي قرار ندهيد و براي شست و شو از يك نرم‌ كننده يا شامپوي بچه استفاده كنيد. سپس پارچه را درون يك حوله قرار داده و آب آن را بگيريد.

از آويزان كردن پارچه كشمير براي خشك شدن خودداري كنيد و آن را به صورت افقي روي رخت آويز پهن كنيد.

پارچه ي پشمي

پارچه‌ي پشمي از الياف طبيعي تهيه مي‌شود و به همين دليل مقاومت بالايي در بو و چروك شدن دارد؛ بنابراين نياز به شست و شو كمتري دارد. مي‌توانيد اين پارچه را هم با دست و هم در ماشين لباسشويي شست و شو كنيد. اما بايد نكات زير را رعايت كنيد.

اگر ماشين لباسشويي شما امكان شست و شو و چرخش لباس‌هاي پشمي را ندارد، بهتر است با آب سرد شستشو كنيد و از مايع لباسشويي مخصوص پارچه‌هاي پشمي استفاده كنيد. هرگز لباس‌هاي پشمي را با شوينده‌هاي آنزيم دار شسته نكنيد، زيرا آنزيم بافت را تخريب كرده و در نتيجه پارچه را فرسوده مي‌كند.

هنگام شست و شو با دست از آبي با دماي كمتر از ۳۰ درجه استفاده كنيد و قبل از شروع به خيس كردن لباس، براي چند دقيقه اجازه دهيد آب جذب شود.

پارچه ي كتان

همانطور كه مي‌دانيد، كتان يك پارچه‌ي طبيعي است كه قدرت جذب رطوبت بالايي دارد. در فصل پاييز، كتان انتخاب مناسبي براي ساختن يك استايل شيك است.

براي شست و شوي پارچه‌ي پاييزي كتان، مي‌توانيد با اطمينان از ماشين لباسشويي استفاده كنيد و با آب سرد و يك شوينده‌ي ملايم، عمر لباس خود را افزايش دهيد. پس از شست و شو، خشك كردن با فشار دادن به پارچه را اجتناب كنيد؛ زيرا اين كار مي‌تواند باعث چين و چروك شدن روي لباس شود.

در هنگام شست و شوي پارچه‌ي كتان رنگي، توجه كنيد كه ممكن است مقداري از رنگ آن از دست بدهد؛ بنابراين بهتر است لباس‌هاي كتان رنگي را همراه با لباس‌هاي ديگر در ماشين لباسشويي قرار ندهيد.

اين مقاله به شما برخي از نكات و اصول شست و شوي پارچه‌ي پاييزي را آموخته است و شما متوجه شده‌ايد كه هر نوع پارچه نيازمند روش خاصي براي شست و شو است. توجه به نحوه‌ي شست و شوي لباس‌هاي پاييزي و زمستاني باعث حفظ زيبايي آنها، افزايش طول عمر و در نهايت صرفه‌جويي در هزينه مي‌شود. اين لباس‌ها در شرايط نامناسب شست و شو فرسوده و كهنه مي‌شوند. با توجه به هزينه‌ي بالايي كه براي آنها صرف مي‌شود، بهتر است از روش‌هاي پيشگيري بهتر از درمان استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۲:۴۵ توسط:داريا موضوع: پوشاك نظرات (0)