داريا داريا .

داريا

راهنماي خريد و استفاده از شلوار لگ، انواع مدل‌ها

شلوار لگ، يكي از محبوب‌ترين مدل‌هاي شلوارها، به ويژه بين نوجوانان و جوانان، است. اين نوع شلوار، به صورت بسيار تنگ و چسبان به بدن طراحي شده است و علاوه بر جذابيت ظاهري، با خطرات و عوارض خاص خود نيز همراه است. در اين مقاله از سري مقالات آموزشي مد و استايل از مجله وقت مد، به شما جديدترين و شيك‌ترين مدل‌هاي شلوار لگ، راهنمايي در انتخاب و خريد، و همچنين عوارضي كه پوشيدن اين نوع شلوار تنگ ممكن است به همراه داشته باشد، معرفي خواهيم كرد.

شلوار لگ را بشناسيد

يكي از ويژگي‌هاي برجسته شلوار لگ (Leggings)، مانند شلوارهاي اسكيني، چسبان و تنگ بودن آن است. اين شلوار به گونه‌اي طراحي شده است كه قسمت‌هاي برجسته پا را نمايان مي‌كند و به صورت چسبيده مشابه پوست بر روي پا قرار مي‌گيرد. با استفاده از انواع پارچه‌هاي مناسب، مي‌توان اين نوع شلوار را در تمام فصول سال استفاده كرد.

 

شلوارهاي لگ، يكي از ترندهاي محبوب بانوان، به خصوص نوجوانان، است كه به دليل نمايش فرم بدن، مورد علاقه قرار گرفته‌اند. با اين حال، همانطور كه در مقاله آمده است، استفاده از لباس‌هاي تنگ مي‌تواند مشكلات و خطراتي را به همراه داشته باشد.

جنس شلوار لگ از چيست؟

شلوارهاي لگ از جنس‌هاي مختلفي مانند چرم، پارچه، ساتن و ساير مواد توليد مي‌شوند. با اين حال، براي رسيدن به كشساني مورد نياز، اغلب از تركيب الياف با آلاستيك و مواد پلاستيكي استفاده مي‌شود.

در مورد مواد الياف آلاستيكي، مهم است بدانيد كه علاوه بر عدم سازگاري با مد سبز، ممكن است تأثيرات منفي ‌اي بر روي تنفس سلولي پوست پا داشته باشند. به همين دليل، توصيه مي‌شود از استفاده طولاني‌ مدت از اين نوع لباس خودداري كنيد.

انواع مدل شلوار لگ

به صورت كلي مدل هاي شلوار لگ همانند شلوار كارگو يا شلوار شش جيب به دو دسته زنانه و شلوار لگ مردانه تقسيم مي‌شود. اما ميتوان در قسمت پايين، تمام انواع مدل شلوار لگ و ويژگي هاي آن ها را مشاهده مي‌كنيد.

لگ براق

مدل لگ شاين به عنوان يكي از محبوب‌ترين سبك‌ها شناخته مي‌شود. شلوار لگ براق از پارچه‌هايي با الياف مصنوعي تهيه مي‌شود كه باعث براقيت و جذابيت بيشتري در ظاهر اين شلوارها مي‌شود. با اين حال، در مورد استفاده از شلوار لگ براق، توصيه مي‌شود آن را به مدت كوتاهي بپوشيد، زيرا اين نوع پارچه به دليل عدم تنفس سلولي، خطر ابتلا به عفونت‌ هاي پوستي را افزايش مي‌دهد.

براي تركيب لگ براق، مي‌توانيد از انواع مدل‌هاي سوتين و يا بلوز كوتاه دخترانه يا كراپ تاپ استفاده كنيد. تركيب لگ براق مشكي يا رنگ تيره با لباس‌هايي با رنگ‌هاي سرد، نتيجه‌ اي جذاب و زيبا خواهد داشت.

لگ جين يا لگ لي

لگ لي، يا همان شلوار لگ با طرح جين، جزو مدل‌هاي محبوب در بين نوجوانان است. طرح اين شلوار، به طور دقيق شبيه به پارچه لي است كه در انواع مدل‌هاي شلوار بگ و شلوار نيم بگ زنانه استفاده مي‌شود. شما مي‌توانيد اين سبك از شلوار لگ را با انواع مدل‌هاي متنوع از بلوز زنانه و تيشرت زنانه جديدترين و شيك ترين مدل‌هاي مانتو خامه دوزي ست كنيد.

لگ چرم

شلوار لگ چرم، همانطور كه از نامش پيداست، از تركيب الياف مصنوعي پلاستيكي با انواع چرم توليد مي‌شود. البته در مورد چرم و تاريخچه ساخت آن در مطلب "چرم چيست؟" توضيحاتي ارائه شده است. در حال حاضر، در ايران، به دليل نبود برندهاي معتبر در اين زمينه، توليد لگ چرم با الياف چرم گياهي يا چرم وگان بسيار كمتر است.

شلوار لگ چرم بسيار گرم است و براي استفاده موقت مناسب است. همچنين مي‌توان از شلوار لگ چرم در انواع استايل‌ها مانند استايل تامبو استفاده كرد.

شلوار لگ راسته

شلوار لگ راسته، همانطور كه از نامش مشخص است، بر خلاف شلوار وايد لگ، داراي مدل راسته و ضخامت يكسان در طول پا است. در مورد ست كردن شلوار لگ راسته، بايد با دقت و طرز فكر مناسب عمل كنيد و از لباس زنانه و مردانه مناسبي بهره ببريد. توصيه مي‌شود از شلوار لگ راسته را با انواع مدل‌هاي كيف زنانه كوچك و با رنگ‌هاي گرم تر ست كنيد.

شلوار لگ مجلسي

شلوار لگ چاكدرا مجلسي به همراه انواع مدل‌هاي لباس مجلسي زنانه معمولاً در مجالس و مهماني‌هاي خاص استفاده مي‌شود. مكان‌ هايي كه مي‌توانيد از شلوار لگ مجلسي استفاده كنيد، شامل پارتي ‌ها، مهماني‌هاي دوستانه و استايل‌هاي خاص مانند مراسم خواستگاري است.

لگ توري

شلوار لگ توري، از پارچه‌هاي مخصوص توري ساخته مي‌شود كه به خوبي جريان هوا را از خود عبور مي‌دهند. اين مدل از شلوار لگ، ظاهري زيبا، جذاب و محرك را به شما مي‌بخشد. شلوار لگ توري، با بدن نما بودن خود، به اندام شما جذابيت مي‌بخشد.

لگ ورزشي

از جمله ترندهاي شلوار لگ، شلوار لگ ورزشي به عنوان يك سبك محبوب برجسته است. اين مدل از شلوار لگ، همانند سوتين ورزشي، براي استفاده در زمان ورزش طراحي شده است. با توجه به فرم و مدل شلوار لگ ورزشي و كشساني بالاي آن، در زمان ورزش، به شما قدرت جابجايي و تحرك زيادي اعطا خواهد شد.

انواع مدل لگ شاين دار

اگر قصد ايجاد جلوه‌اي خاص و بدن نما براي اندام خود را داريد، مي‌توانيد از انواع مدل‌هاي لگ با پوشش شاين استفاده كنيد. اين سبك از شلوار‌ها، از پارچه‌هايي با درخشندگي و شاين بالا ساخته شده‌اند كه مي‌توانند به جلوه و خودنمايي اندام‌هاي شما كمك كنند.

لگ سه ربع

لگ سه ربع، نوعي از شلوار لگ است كه قد آن تا نزديكي زانو محدود مي‌شود و بر خلاف ساير مدل‌ها، تا قسمت مچ پا ادامه نمي‌يابد. شلوار لگ سه ربع در بين آقايان به عنوان يك ترند شناخته مي‌شود. اين نوع شلوار لگ، به دليل قد كوتاهي كه دارد، براي زمان ورزش مناسب است و در مقابل شلوارهاي تنگ، در حين حركت شما را محدود نمي‌كند.

شلوار لگ يك پوشاك پركاربرد و متنوع است كه در انواع موارد و فعاليت‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين پوشاك نه تنها در زمينه ورزش و فعاليت‌هاي بدني، بلكه در ساير زمينه‌ها نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد. در ورزش‌هايي مانند بدنسازي، يوگا، جريان، پيلاتس و ورزش‌هاي هوازي، شلوار لگ به عنوان يك پوشاك كارآمد و مناسب براي حركت آزاد و انعطاف‌پذيري بدن استفاده مي‌شود. همچنين، شلوار لگ مي‌تواند در زمان‌هاي غيرورزشي نيز مفيد باشد، مانند استفاده در روزمره، خريد، ديدار با دوستان و حتي در مراسم‌ها و مهماني‌هاي رسمي، به شرطي كه با لباس‌هاي ديگر ست شود. به طور كلي، شلوار لگ با طراحي هاي متنوع و انعطاف پذيري مناسب، يك گزينه محبوب براي افرادي است كه به دنبال راحتي، استايل و جنب و جوش بالا هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۹:۳۶ توسط:داريا موضوع: پوشاك نظرات (0)